Monday, July 5, 2010

Sesi Luahkan perasaan....


Biasanya sebelum tido,akan aku manfaatkan blog nie dengan luahan hatiku....Bukan untuk orang lain,tapi sebagai pengajaran ku..insyaALLAH...

Banyak benda yang aku fikir,sampai benda tue tak tercapai akalku untuk berfikir...Sejak akhir-akhir nie,banyak benda pelik yang berlaku padaku...sampai aku tidak tahu apa sebenarnya berlaku...

Entry ni memang bunyinya macam berat,tapi simple jer bagi orang yang boleh handlekan...tapi aku..............kategori apa?erm...hanya aku yang tahu...

Ada benda yang aku fikir,tapi mereka tidak fikir,dan ada benda yang aku tak fikir tapi mereka-mereka fikir...maaflah memeningkan kepala korang membacanya...

Orang kata dunia itu karma,aku pun selalu menyebut dekat kawan-kawan,what you do,you get back...Dalam situasi ju ni kenapa?karma ke?Entahlah.....sabar je lah....

Dalam dunia ni,ramai orang tengok pada luaran untuk kenal orang tue...habis apa nasib orang yang luarannya yang mempunyai kekurangan...Perjalanan kita masih jauh...ya memang masih jauh,banyak benda yang kita belum gali...manusia banyak ragamnya,tapi kita perlulah hadapi dengan tenang...

Aku dilahirkan dalam keadaan suci,tapi aku di pulangkan nanti,bagaimana keadaan aku ketika itu???????????????yaALLAH aku terlalu leka dengan nikmat dunia....aku tidak boleh begitu..ingat Juwairiah,dunia ini hanya sementara, yang kekal hanya di akhirat...

Aku akan cuba perbaiki diri ini...diri yang banyak leka,lalai...perlahan-perlahan...lama-lama aku akan jadi kuat...yang paling penting ketabahan itu perlu...
insyaALLAH.........

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...