Saturday, July 10, 2010

??????


Aku rasa bersyukur mempunyai teman yang boleh dipercayai,aku tidak sangka dia banyak membantu dan membimbing aku...Susah nak cari teman yang mampu menegur kesilapan kita secara terus terang...aku paling tidak suka dengan orang yang suka cakap belakang,kalau nak tegur,tegurlah depan-depan,barulah kita tahu kesilapan kita...macam-macam ragam orang kita boleh lihat sekarang...

Aku rasa down sangat sekarang,tapi dia banyak membantu aku,dia tidak pernah marah aku,malah teguran dia aku boleh terima,kata-kata dia penuh hikmah terhadapku,kata-kata dia membuatku aku lebih rasa hendak mendalami ilmu agama dengan lebih dekat,dalam aku kelam kabut,marah,panas hati dengan orang..satu jer perkataan dia"kita jangan biarkan diri kita dikawal oleh emosi kita,susah nanti"aku sangat kagum dengan dia...dia dapat kawal marah dia..Thank sangat...

Sampai satu tahap aku rasa,aku penuh dengan kekurangan...Teruknya banyak benda aku macam slow...Bila benda tue kawal aku,memang aku cepat down..mahu sahaja aku menangis sekuat-kuat hati aku...Kepercayaan itu penting,itu yang aku harapkan pada orang keliling aku,aku berusaha membaiki diri ini,,kita baru proses belajar,bukan orang expert pun...

Aku ni boleh dikatakan pendiam, kalau orang tidak kenal aku,mesti kata aku ni jenis xcampur orang..aku boleh masuk dengan semua,tapi cara aku bukan dengan "huha huha" sangat..aku suka mendengar orang cakap,dari aku bercakap..aku kadang-kadang tidak tahu,patut ke aku hipokrit dengan diri aku..kadang-kadang nak cakap pun macam berat...

Tapi dekat rumah aku memang lain,aku suka bercakap dekat rumah,aku rasa dekat dengan family aku,dia boleh buat aku gembira,buatkan aku tenang sangat,kalau serabut,balik rumah memang rasa tenang sangat,walau aku bukan orang kaya,tapi ketenangan tue aku dapat di rumah,aku boleh homesick kalau balik UiTM,sebab aku sangaaaaaaaaaaaaaaaaattttttttttttttt sayang dengan keluarga aku...

Secara jujurnya,masa-masa kecik dulu,aku ni suka bercakap,tapi sekarang dah xsama macam dulu,aku bukan jenis sombong,tapi aku tidak tahu nak cakap apa...Aku takut dengan manusia di luar sana,,Memang xsemua macam tue,tapi aku perlu berhati-hati...Jujur aku sedih,sebab aku xfaham,adalah benda yang aku xfaham...aku sedih,Ya ALLAH bantulah hambamu ini,berikanlah kefahaman kepada hambamu ini...Manusia kadang-kadang tidak sabar...Nak benda tue semua dengan cepat kilat...Tolonglah mengerti,banyak benda aku tidak tahu....aku memang jenis lambat faham cikit,tapi bukan aku tidak ikhtiar,macam-macam aku usahakan...

Ya aku kena sedari,tidak semua orang akan faham kita,melainkan sekarang juwairiah yang perlu faham orang lain..Dia banyak bagi panduan dekat aku,macam mana nak selesaikan masalah-masalah tue,thank a lot..

ALLAH bagi ujian dekat orang yang mampu hadapinya....Bermakna aku mampu hadapinya...insyaALLAH...


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...